استرس شبكه‌ هاي اجتماعي

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

استرس شبكه‌ هاي اجتماعي

۲۰ بازديد

مدير هاب باز هم با مقاله ( استرس شبكه‌ هاي اجتماعي ) سراغ شما آمده تا به رونق كسب و كارهايتان كمك كند!

اين تحقيقات كه بر روي بالغ بر يك هزار و ۴۷۹ نفر از مخاطبين فعال در شبكه‌هاي اجتماعي صورت گرفته است، نشان مي‌دهد كه مخاطبين در صورت تلاش مداوم براي جلب نظر ديگران و همچنين به اشتراگ گذاري پست‌هاي جذاب براي دريافت واكنش‌هاي مثبت، با اختلالات طولاني مدت روحي و استرس مواجه مي‌شوند و سلامت رواني آن‌ها به مخاطره خواهد افتاد.

نتايج تازه‌ترين تحقيقات و پژوهش‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه استفاده بيش از اندازه از شبكه‌هاي اجتماعي باعث افزايش اضطراب و رقابت با ديگران مي‌شود و در طولاني مدت سلامت روحي مخاطبين را به مخاطره مي‌اندازد.

براي مديريت همزمان چند اكانت اينستاگرام در مدير هاب ثبت نام كنيد!

استرس شبكه‌ هاي اجتماعي چيست؟

شبكه‌هاي اجتماعي كه در سال‌هاي اخير به شدت از سوي مخاطبين در سنين مختلف مورد استقبال و استفاده قرار گرفته‌اند، توجه خيل عظيمي از كارشناسان و متخصصان علم روانشناسي را به خود جلب كرده است تا تبعات و تاثيرات آن بر وضعيت روحي و رواني مخاطبين را ارزيابي و مورد سنجش قرار دهند.

بر اساس گزارشي، حالا به تازگي تحقيقات و بررسي‌هاي جديد صورت گرفته توسط محققان نشان ميدهد كه هرچه بيشتر مخاطبين پست، مطلب و تصوير در شبكه‌هاي اجتماعي خود به اشتراك بگذارند، بيشتر درگير تعداد لايك، كامنت و واكنش‌هاي ديگر مخاطبين مي‌شوند به گونه‌اي كه اين امر در طولاني مدت باعث ايجاد و افزايش تشويش ذهني، وسواس فكري و اضطراب در آن‌ها مي‌شود چراكه آن‌ها همواره در تلاشند تا پست‌هاي خود را به گونه‌اي بر روي پلت‌فرم شبكه اجتماعي خود به اشتراك بگذارند كه بيشترين تعداد لايك و واكنش‌هاي مثبت را از سوي ديگر كاربران دريافت كند و باعث احساس خوب و سرخوشي در آن‌ها شود.

بسياري از تحليلگران، استقبال بي‌نظير و افزايش صعودي استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي تا حد زيادي مرهون آمدن گوشي‌هاي هوشمند مجهز سيستم‌عامل پيشرفته و هم‌چنين پشتيباني از اينترنت همراه و بي‌سيم واي فاي پرسرعت است، چراكه مخاطبين براي اتصال به اينترنت و برقراري ارتباط با دوستان و آشنايان خود، ديگر نيازي نيست رايانه خود را روشن كنند، بلكه تنها با لمس انگشت خود برروي گوشي هوشمند قادر خواهند بود به راحتي وارد پروفايل شبكه‌هاي اجتماعي خود شوند و در آن فعاليت كنند.

بيشترين استرس در شبكه هاي اجتماعي از كدام اپليكيشن هاست؟

استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوك، توييتر و اينستاگرام نسبت به ساير اپليكيشن‌هاي رقيب موجود در بازار نظر و توجه خيل عظيمي از مخاطبين فضاي مجازي را به سمت و سوي خود جلب كرده است كه در اين ميان، نوجوانان و جوانان بخصوص در گروه سني ۱۴ تا ۲۴ سال بيشترين استفاده را از شبكه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌هاي مربوطه به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

اين تحقيقات كه بر روي بالغ بر يك هزار و ۴۷۹ نفر از مخاطبين فعال در شبكه‌هاي اجتماعي صورت گرفته است، نشان مي‌دهد كه مخاطبين در صورت تلاش مداوم براي جلب نظر ديگران و همچنين به اشتراگ گذاري پست‌هاي جذاب براي دريافت واكنش‌هاي مثبت، با اختلالات طولاني مدت روحي و استرس مواجه مي‌شوند و سلامت رواني آن‌ها به مخاطره خواهد افتاد.

شيوع استفاده از فضاي مجازي و تكنولوژي‌هاي ارتباطاتي و اطلاعاتي، باعث شده است كه قرن حاضر به عنوان قرن اطلاعات و ارتباطات نام‌گذاري شود. در كنار تمام كاركردهاي مثبتي كه استفاده از فضاي مجازي داشته است، در مواردي به واسطه آن اتفاقاتي در زندگي فردي و جمعي مخاطبين رخ مي‌دهد كه استرس و آشفتگي آنها را به همراه داشت.

ورود بيش از حد‌ اطلاعات به ذهن مخاطبين ، ناتواني در تشخيص خبر از شبه‌خبر و شايعات، افزايش احتمال نقض حريم خصوصي، احساس امنيت در انجام فعاليت‌هاي اقتصادي و افزايش احتمال كلاهبرداري‌هاي اينترنتي از جمله دلايلي بود كه براي افزايش اضطراب در مخاطبين در اين يادداشت برشمرده شد. به نظر مي‌رسد عدم اعتماد و افزايش روحيه انتقادي در برابر اخباري كه منتشر مي‌شود، عدم انتشار اطلاعات شخصي در فضاي مجازي و رعايت اصول امنيتي در استفاده از اطلاعات اقتصادي و بانكي راه حل‌هايي هستند كه مي‌توان جهت جلوگيري از ايجاد تشويش و اضطراب در مخاطبين به كار برد.

 

مديريت شبكه هاي اجتماعي به دور از استرس

مدير هاب اين امكان را براي شما فراهم كرده است تا با استفاده از يك پنل كاربري، بتوانيد به صورت تيمي و گروهي روي شبكه هاي اجتماعي خود فعاليت داشته باشيد و بازدهي بيشتري بگيريد.

در اين صورت بدون هيچ استرسي مي توانيد به مديريت همزمان اينستاگرام بپردازيد و بيشترين بازدهي را شاهد باشيد!

 

استرس شبكه‌ هاي اجتماعي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.