فن كويل زميني

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

فن كويل زميني

۴۶ بازديد

فن كويل زميني سيستمي است كه با عبور دادن هواي درون ساختمان از روي يك كويل محتوي آب سرد يا آب گرم، هواي درون ساختمان را سرد يا گرم مي كند. يونيت هاي مختلف فن كويل در بخش هاي مختلف ساخمان به لوله كشي هاي آب سرد يا گرم متصل هستند. 

فن كويل ها از نظر محل نصب در ساختان به انواع سقفي، ديواري و زميني تقسيم مي شوند. خود فن كويل هاي زميني نيز به دو دسته فن كويل افقي و فن كويل عمودي قابل تقسيم بندي هستند. 

فن كويل هاي عمودي به صورت ايستاده و معمولا در پاي ديوار نصب مي شوند، در حالي كه فن كويل افقي به صورت درازكش در كف ساختمان نصب شده و در بيشتر موارد، توكار هستند. 

فن كويل هاي عمودي نيز مي توانند توكار يا روكار باشند. فن كويل هاي زميني عمودي توكار درون قسمت پاييني ديوار نصب مي شوند. 

با سرما ماركت همراه باشيد.

فن كويل زميني چگونه كار مي كند؟

يونيت هاي فن كويل زميني به واسطه لوله كشي هاي آب به موتورخانه و چيلر متصل هستند. آب در موتورخانه داغ و در چيلر سرد مي شود. آب سرد يا آب گرم از طريق لوله كشي به فن كويل رسيده و پس از عبور از ساختاري به شكل رادياتور به نام كويل حرارتش را به هواي اطراف كويل منتقل مي كرده يا حرارت را از آن مي گيرد. 

در هر يونيت فن كويل يك يا چندين فن وجود دارد كه هواي درون ساختمان را به درون بدنه يا كابينت فن مكيده و پس از عبور آن از ميان پره هاي كويل، آن هوا را به درون اتاق پس مي فرستند. 

عمل فن در فن كويل سبب سرعت بخشيدن به انجام تبادل حرارتي بين آب و هواي درون اتاق مي شود و سپس آب به چيلر يا موتورخانه باز مي گردد تا سرد يا گرم شود.   

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.