۷ مزيت استفاده از چيلر

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

۷ مزيت استفاده از چيلر

۴۴ بازديد

چيلر يكي از اجزاء سيستم هاي HAVC در ساختمان هاي امروزي، به ويژه ساختمان هاي تجاري است كه دماي فضاي درون ساختمان را خنك نگه مي دارد. امروزه در بسياري از هتل ها، رستوران ها، بيمارستان ها، استاديوم هاي ورزشي، كارگاه هاي توليدي، كارخانه ها و … از چيلرها استفاده مي شود.

چيلر داراي يك موتورخانه مركزي است كه به صورت يك سيستم خنك كننده مركزي براي يك ساختمان بزرگ يا حتي چندين ساختمان در مجاورت هم عمل مي كند. استفاده از چنين سيستم يكپارچه اي، از نظر مصرف انرژي، بسيار بهينه تر از استفاده از چندين سيستم خنك كننده مجزا مي باشد.

عملكرد كلي چيلر به اين صورت است كه مطابق با قوانين ترموديناميك و قانون گازها، گرما را هواي درون يك فضاي بسته جذب كرده و آن در يك فضاي ديگر رها مي كند. در چيلرها از آب يا مايعات ديگر مثل محلول گلايكول براي اين عمل استفاده مي شود.

قطعات اصلي چيلر عبارتند از: كمپرسور، تبخيركننده، كندانسر، و دريچه بسط گرمايي (دستگاه سنجش مايع مبرد).

كمپرسور مايع يا مبرد گرم به درون كندانسر پمپ مي كند. سپس، حرارت از مايع مبرد به آب يا هواي خنكي كه در خارج از كندانسر در جريان است منتقل مي شود. سپس مايع مبرد به درون دستگاه سنجش جريان ميابد تا شدت جريان آن تنظيم شود. در قطعه تبخير كننده، فشار روي مايع مبرد كاهش ميابد تا نقطه جوش آن كاهش يابد و به گاز تبديل شود. اين گاز مبرد در ادامه چرخه، حرارت را از هواي درون فضاي بسته مورد نظر جذب مي كند و به كمپرسور باز مي گردد تا در آن جا به مايع تبديل شده و چرخه تكميل شود.

 

۷ مزيت استفاده از چيلر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.