بررسي فن هاي به كار رفته در هواساز

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

بررسي فن هاي به كار رفته در هواساز

۳۱ بازديد

در اين مقاله قرار است به كعرفي فن هاي به كار رفته در هواساز بپردازيم. امروزه سيستم هاي تهويه مطبوع انواع متعددي دارند كه با در نظر گرفتن ويژگي هاي مربوط به هر يك از اين مدل ها انتخاب يك سيستم متناسب با شرايط پروژه را كمي مشكل مي‌سازد.

اما با داشتن كمي تجربه و اطلاعات مي‌توان به راحتي بر اين مسئله غلبه كرد. در اين بين عواملي همانند كاربري ساختمان، نياز ها و خواسته هاي كارفرما و يا تغيير شرايط آب و هوايي از جمله گزينه هايي است كه انتخاب يك سيستم مناسب را تحت تاثير مي‌گذارد. در ادامه اين مقاله از مجموعه سرما ماركت به بررسي يكي از سيستم هاي موثر به نام هواساز مي‌پردازيم.

تعريف كلي هواساز

تعريف كلي هواساز

هواساز يا Air Handling Unit دستگاهي است كه گردش هوا را در سرمايش و گرمايش و تهويه مطبوع كنترل مي‌كند. سيستم هاي هواساز معمولا جعبه فلزي بزرگي هستند كه شامل دمنده، محفظه فيلتر، كويل هاي سرد و گرم، صداگير و دمپر مي‌باشند. دستگاه هواساز معمولا به مجراي كانالي سيستم هاي تهويه مطبوع يعني قسمتي كه هواي برگشتي ساختمان مورد نظر به آن جا مي‌رود، گفته مي‌شود. برخي اوقات نيز هواساز هواي تازه و هواي برگشتي را از فضاي داخل دريافت مي‌كند.

سيستم هواساز را مي‌توان تنها دستگاه تبادل حرارتي دانست كه قدرت انجام تمامي عمليات مربوط به تهويه مطبوع يك فضا اعم از تنظيم دما، رطوبت، پاكسازي هوا و … را دارا است. به اين صورت استفاده از هواساز يكي از پركاربرد ترين دستگاه است و در مسير چيلر و بويلر به علاوه كانال هوا قرار مي‌گيرد.

 

بررسي فن هاي به كار رفته در هواساز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.