چه دليلي وجود دارد كه اينستاگرام براي كسب و كار شما مناسب است؟

۳۷ بازديد

اينستاگرام براي كسب و كار  ها يك آينده جديد رقم زده است. شبكه هاي اجتماعي، يكي از جديدترين و بهترين ابزارهاي بازاريابي در دنياي ديجيتال است. با كمك اين ابزار، مي توانيد با مشتريان احتمالي و مخاطبان خود، ارتباط برقرار كنيد.

شبكه هاي اجتماعي متنوعي در اختيار كسب و كارها است تا از طريق آن ها بتوانند محصولات و خدمات خود را معرفي كنند. هر كدام از اين شبكه ها ويژگيهاي خاصي دارند كه باعث مي‌شود براي طيف متنوعي از محتوا، مورد استفاده قرار بگيرند. براي جذب اطلاعات بيشتر با مدير هاب همراه باشيد!

 رسانه اجتماعي اينستاگرام چيست؟

يك شبكه اجتماعي مبتني بر محتواي تصاوير و انواع ويديوها، اينستاگرام بصري است كه جاي انتشار محتواهاي متني بلند نيست. در واقع را مي توانيد با افكت هاي جذاب در اينستاگرام پست كنيد.

مي توانيد براي محصولات خود لينك خريد بگذاريد. مي توانيد با كمك هشتگ ها، پست هاي خود را دسته بندي كنيد، محصولات خود را به همه دنيا معرفي كنيد و حتي با كمك هشتگ، مخاطبان خود را به توليد محتوا براي خودتان تشويق كنيد.

برند هاي بزرگ دنيا، در اين شبكه اجتماعي اكانت دارند و مرتب فعاليت مي كنند. با وجود اين همه اين ويژگي ها، قبل از اينكه فعاليت خود را در اين شبكه اجتماعي شروع كنيد، بايد بررسي كنيد كه آيا ساز و كار اين شبكه، براي معرفي كسب و كار شما مناسب است يا خير.

آيا اينستاگرام براي كسب و كار شما مناسب است؟ با وجود اينكه اينستاگرام يكي از شبكه هاي اجتماعي بسيار محبوب است و به سرعت رشد مي كند، راه حل اصلي براي بازاريابي ديجيتال براي همه كسب و كارها نيست.

بايد پلتفرمي را انتخاب كنند كه پاسخگوي نيازهاي آن ها باشد، ابزارهاي لازم را براي بازاريابي در اختيار آن ها بگذارد و اينكه مخاطبان هدف را بتوانند در آن شبكه به راحتي جذب كنند.

از آنجايي كه بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي مختلف، هزينه هاي متعددي دارد، بايد يكي يا دو مورد از آن ها را براي تبليغ انتخاب كنيد.

اگر اينستاگرام را براي اين كار انتخاب كرده ايد، ابتدا به سوالهاي زير پاسخ دهيد. با توجه به جواب هايي كه داريد، تصميم بگيريد كه آيا اينستاگرام براي تبليغ كسب و كار شما مناسب است يا نه.

استفاده از اينستاگرام براي كسب و كار

انتشار تصاوير جذاب و ويديوهاي خوب چه تاثيري دارد؟

مخاطبان اينستاگرام، دنبال محتواي جذاب، خلاقانه و متفاوت هستند. بايد بتوانيد تصاوير و ويديوهاي منحصربه فرد و باكيفيت تهيه كنيد. به هيچ عنوان نبايد محتواي كپي و تكراري داشته باشيد.

در واقع براي انواعي مناسب است كه مي توانيد محصولات و خدمات را در قالب تصاوير و ويديوهاي جذاب معرفي كنيد.  بعضي از بيزينسهاي خدماتي، نمي توانند حضور موثري در اينستاگرام داشته باشند. پس بايد بازاريابي خود را در پلتفرمهاي ديگر دنبال كنند. پلتفرمهايي كه مبتني بر تصاوير نيستند.

آيا مخاطب هدف شما در اينستاگرام فعاليت دارد؟

مشتريان فعلي و احتمالي خود را در نظر بگيريد. ببينيد كه در چه قشري قرار دارند، چه علايقي دارند و در اينترنت دنبال چه ميگردند. بيشتر كاربران بين ۳۳ سال سن دارند و ۲۹ تا ۱۸ درصد از آن ها بين ۵۹ درصد از كاربران اينستاگرام را خانمها تشكيل ميدهند.

۶۸حدود سال سن دارند. ۴۹ تا ۳۰ اين آمار به شما نشان مي دهد كه اگر مخاطب هدف شما جزو قشر جوان است، يا خانم ها هستند، در نتيجه، اينستاگرام مي تواند ابزار خوبي براي معرفي محصولات و خدمات شما باشد.

آيا رقباي شما در اينستاگرام فعاليت دارند؟

سوال سومي كه بايد بپرسيد اين است كه آيا رقباي شما در اينستاگرام حضور دارند؟  در اينستاگرام بگرديد، نام رقبا را جستوجو كنيد، هشتگهاي مرتبط را بررسي كنيد تا ببينيد آيا رقيبان در اينستاگرام فعاليت ميكنند يا نه.

نحوه فعاليت آن ها را بررسي كنيد. اگر متوجه شديد كه اكثر رقبا در اينستاگرام حضور دارند و به طور مرتب فعاليت مي كنند، بايد فعاليت خود را در اينستاگرام شروع كنيد. نبايد اجازه دهيد كه رقبا، همه سهم بازار اينستاگرام را در اختيار بگيرند.

تبليغ در اينستاگرام، نياز به استراتژي هاي دقيقي دارد. اگر حضور موثر در اينستاگرام داشته باشيد، بدون شك نتيجه خوبي از بازاريابي خواهيد گرفت.

آمار جالبي كه شما را به تبليغ در اينستاگرام وادار مي كند

آماري كه در ادامه مشاهده مي‌كنيد، نشان مي دهد كه چقدر اين شبكه اجتماعي براي تبليغ و بازاريابي، تاثيرگذار است. اينستاگرام به سرعت در حال رشد است و نه تنها در موبايل، بلكه در پلتفرمهاي دسكتاپ هم حضور دارد.

هيچ نشاني از كم شدن محبوبيت اين شبكه اجتماعي ديده نمي شود. با وجود اين، هنوز بسياري از بازاريابان، از اينستاگرام براي تبليغات استفاده نمي كنند. اين آمار احتمالا شما را متقاعد مي كند كه در اينستاگرام حضور پيدا كنيد.

  • اينستاگرام نزديك به يك ميليارد كاربر فعال ماهانه دارد.
  • ۶۰ ميليون عكس هر روز در اينستاگرام به اشتراك گذاشته مي شود.
  •  پست هاي اينستاگرام هر روز بيش از يك و نيم ميليارد لايك مي گيرد.
  • ۵۷ درصد از كاربران اينستاگرام، هر روز در اين شبكه اجتماعي فعاليت مي كنند.
  • نرخ مشاركت در اينستاگرام ۲۰ برابر بيشتر از فيسبوك و ۱۵  برابر بيشتر از توييتر است.
  • محبوبترين هشتگ در اينستاگرام هشتگ love#است.
  •  ۷۳ درصد از برند ها، در طول هفته حداقل يك عكس يا ويديو، در پيج خود قرار مي دهند.
  •  مشاركت در پست هاي برند ها روزبه روز در حال بيشتر شدن است.
  • ۷۰درصد از كاربران اينستاگرام، در اين شبكه اجتماعي دنبال برند ها مي گردند.
  •  ۸۰درصد از كاربران اينستاگرام، حداقل يكي از برند ها را در اين شبكه اجتماعي دنبال مي كنند.
  • ۶۰ درصد از كاربران، از طريق اينستاگرام در مورد محصولات جديد برند ها، اطلاعات كسب مي كنند.
  • ۲۰۰ ميليون كاربر اينستاگرام، روزانه حداقل از يك پيج مرتبط با برند ها ديدن مي كنند.
  •  پست هايي كه لوكيشن دارند نرخ تعامل بالاتري دارند.

قدرت محتواي بصري

قدرت محتواي بصري را هرگز نبايد ناديده بگيريد. اين نوع از محتوا روز به روز محبوب تر مي شود و اهميت خاصي در دنياي  درصد از مواقع كه كاربران، محصولي را خريد مي كنند، المان هاي ۹۳ بازاريابي و تبليغات دارد. تحقيقات نشان مي دهد كه در بصري، آن ها را به خريد كردن وادار كرده است.

ثبت نام در مدير هاب براي آناليز اينستاگرام

يكي از امكانات پرطرفدار مدير هاب، استفاده از امكان آناليز اينستاگرام است.

مدير هاب امكانات زيادي براي مديريت دايركت اينستاگرام و كامنت ها، زمانبندي پست و آي جي تي وي، استوري و حتي لايو دارد كه مي توانيد بدون هيچ دانش خاصي از آن ها استفاده كنيد. ما ۷ روز استفاده رايگان براي شما در نظر گرفته ايم كه با ثبت نام به آن دست پيدا مي كنيد. مدير هاب مي تواند شما را به برندسازي و كسب درآمد بيشتر نزديك كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.