استانداردهاي خريد هواساز

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

استانداردهاي خريد هواساز

۲۳ بازديد

اگر از استانداردهاي خريد هواساز با خبر باشيد، قطعا خريد خوبي خواهيد داشت. دستگاه هاي هواساز به منظور تهويه مطبوع فضاهاي سربسته مورد استفاده مي گيرند. اين دستگاه ها همانند فن كويل ها هستند، با اين تفاوت كه هواي تازه را نيز وارد ساختمان مي كنند. از اين دستگاه ها عمدتا براي مكان هايي كه ازدحام جمعيت زياد باشد يا براي بيمارستان ها و مكان هاي ديگري كه احتمال آلودگي هوا بالا باشد، استفاده مي شود.

هواسازها معمولا دستگاه هايي بزرگ با قيمت هاي بالا هستند و بنابراين در خريد آن ها بايد نهايت دقت را داشته باشيد تا متحمل ضررهاي مالي سنگين نشويد. در اين مقاله از سري مقالات سرماماركت در رابطه با هواسازها، مي خواهيم بعد از معرفي كلي ساز و كار و مزيت هاي سيستم هاي هواساز، استانداردهاي خريد آن ها را براي شما توضيح دهيم. با سرما ماركت همراه باشيد.

هواسازها دستگاه هايي هستند كه هواي تازه خارج از ساختمان را گرم يا سرد كرده و پس از فيلتر كردن، آن را به درون ساختمان مي دمند. بعضي از هواسازها، رطوبت هوا را نيز تنظيم مي كنند. اين دستگاه ها بايد براي انجام عمل سرمايش و گرمايش به لوله كشي بسته آب سرد و گرم متصل باشند. آب سرد را چيلر و آب گرم را بويلر تأمين مي كند.

هواساز براي گرم و سرد كردن هوا، از ساختاري به اسم كويل يا مبدل حرارتي عمل مي كنند. كويل دستگاهي است كه كار آن، انجام تبادل حرارتي بين دو سيال مختلف، بدون اختلاط آن دو سيال است.

كويل ها دو نوع دارند:

  • كويل پوسته-لوله: اين نوع كويل شامل دسته از لوله هاي موازي و با فاصله كم است كه درون يك لوله بزرگتر به نام پوسته قرار دارند. فضاي درون لوله ها با فضاي درون كويل در ارتباط نيست. تمامي لوله ها از يك وردي منشاء گرفته و به يك خروجي ختم مي شوند. سيالي كه از درون پوسته در جريان است، با عبور از لا به لاي لوله ها، با سيالي كه درون لوله ها در جريان است تبادل حرارتي انجام مي دهد. از اين نوع كويل بيشتر در چيلرها و زماني كه هر دو سيال مايع هستند، استفاده مي شود.
  • كويل پره-لوله يا فين-تيوب: اين نوع كويل براي تبادل حرارتي بين يك سيال گازي و يك سيال مايع انجام مي شود و شامل رديفي از پره هاي توخالي موازي هم است كه از طريق لوله هايي به هم ديگر راه دارند. سيال مايع از درون كويل عبور كرده و سيال گازي با كمك فن هايي از لا به لاي پره ها عبور مي كند ودر نتيجه تبادل حرارتي بين دو سيال انجام مي شود.

كويل ها در هواسازها از نوع پره-لوله هستند. عبور آب گرم يا آب سرد از درون كويل، سبب گرم شدن يا سرد شدن هوا مي شود. آبي كه سرد تر مي شود به بويلر باز مي گردد تا گرم تر شود و آبي كه گرم تر مي شود به چيلر باز مي گردد تا سردتر شود. معمولا اكثر هواسازها داراي يك كويل حرارتي و يك كويل برودتي مي باشند. دستگاه هواساز مجهز به فن هايي قوي هستند كه هواي خارج از ساختمان را از درون فيلتر و لا به لاي پره هاي كويل عبور داده و به درون فضاي بسته مي دمند.

استانداردهاي خريد هواساز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.