معرفي بك لينك و اهميت آن

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

معرفي بك لينك و اهميت آن

۲۰ بازديد
بك لينك ها پيوند هايي هستند كه از سمت سايت هاي ديگر به سايت شما متصل مي شوند و باعث معرفي سايت شما به موتور جست و جوي گوگل و نشان دهنده اقتدار و مهم بودن سايت شما مي باشد. پس سعي كنيد تا مي توانيد محتواي با كيفيت تهيه كنيد تا سايت هاي ديگر سايت شما را به عنوان يك سايت معتبر بشناسند و با معرفي شما به ديگر سايت ها تعداد بك لينك هايتان بالا برود.
 
بك لينك جزئي از بهينه سازي وب سايت آن پيج (Seo On Page) محسوب مي شود كه شما براي كسب مقام بالاتر در موتورهاي جستجو نمي توانيد هيچ كدام از آنها را ناديده بگيريد.

بك لينك و اهميت آن

متن لنگر يا Anchor Text

متن لنگر يا Anchor Text به كلماتي گفته مي شود كه شما براي قرار دادن بك لينك خود آن را انتخاب مي كنيد و آن با رنگ آبي برجسته خواهد شد، پس ايده اي روشن به بازديد كننده مي دهد كه اين متن با متن معمولي پست يكسان متفاوت است و ارزش دارد چون با پيوند به سايت هاي ديگر باز مي گردد.
 
موتورهاي جستجو بر اساس كلماتي كه در متن لنگر استفاده مي كنيد، پست شما را پيش بيني و رتبه بندي مي كنند. اگر همين متن لنگر با بك گراند تعبيه شده در آن توسط تعدادي از سايت ها توصيه شده باشد، اين باعث مي شود موتور جستجو فكر كند، شما در اين موضوع متخصص هستيد و مي توانيد تخصص و دانش خود را به بازديدكنندگان ارائه دهيد و موتورهاي جستجو سعي مي كنند آن پست يا نوشته شما در بالاي تنايج جست و جو قرار دهند تا ديگران هم، بتوانند از سايت شما نهايت استفاده را ببرند.
 
همه سايت هايي كه پست مهمان را قبول مي كنند و به شما لينك مي دهند، بعيد است كه به شما اجازه دهند هر بار متن مشابه متن قبلي را براي لنگر اضافه كنيد. همچنين مي توانيد متن لنگرهاي مختلفي را براي همين لينك انتخاب كنيد تا به پيوند خود ماهيت متنوعي بدهيد و همه متن هاي لنگر شما يكسان نباشد.

پيوند جويس

پيوند جويس يك اصطلاح رايج در SEO است كه به عنوان يك كيفيت يا مرجعيت گفته مي شود كه بر اساس بك لينك شما از سايت هاي ديگر به وبلاگ شما منتقل مي شود. هرچه ميزان پيوند جويس شما بالا تر برود، وبلاگ شما در نتيجه بالاتري در گوگل قرار مي گيرد.

مقدار در مقابل كيفيت

هرچه سايت هاي معتبر و با رنك هاي مناسب به سايتهاي شما پيوند دهند، وبلاگ شما از نظر موتورهاي جستجو ارزش بيشتري پيدا مي كند. همچنين، همه بك لينك ها از اهميت يكساني برخوردار نيستند. اين موضوع در مورد كميت بك لينك نيست بلكه كيفيت پيوند هايي است كه از سايتهاي شناخته شده دريافت مي كنيد.

گرفتن بك لينك از سايت تصادفي در مقابل بك لينك از برندها

بهتر است از سايت هايي كه وبلاگ شما را به عنوان سايت با كيفيت قبول دارند و خود آن سايت ها هم از كيفيت بالايي برخوردار هستند، بك لينك بدست آوريد. دريافت بك لينك از هر سايت تصادفي باعث مي شود ارزش وب كمتري در مقايسه با دريافت لينك از سايت هايي كه معتبر هستند دريافت كنيد.
 
براي اخد نمايندگي طراحي سايت سايتچين، با ما تماس بگيريد.

نحوه رتبه بندي موتورهاي جستجو بر اساس بك لينك

در گذشته در دست داشتن رتبه اول گوگل كار آنچنان سختي نبود چون تعداد سايت هاي هر كسب و كار به تعداد خيلي كمي بودند و همه بدون نياز به داشتن تخصص خاصي مي توانستند اين جايگاه را داشته باشند و ربات هاي موتورهاي جستجو در آن زمان چندان هوشمند نبودند و داده هاي همراه با تعداد زيادي بك لينك را بدون در نظر گرفتن اين كه لينك بك لينك ها از وب سايت هاي كم كيفيت يا وب سايت هاي با كيفيت باشد محاسبه مي كردند.

اما حالا اين نكته براي موتور هاي جست و جو بسيار مهم است كه بك لينكي كه به سايت شما پيوند داده شده است. از چه سايتي مي باشد.

 

انوع بك لينك

اگر به تازگي شروع به دريافت و اتصال بك لينك كرده ايد حتما با اصطلاحات مختلفي مانند Do-follow و No-follow آشنايي داريد. اين موارد در مرحله اول باعث مي شود تا دچار سردرگمي شويد، ما براي شما تفاوت آن ها را شرح خواهيم داد:

لينك هاي DoFollow

پيوند هاي DoFollow توسط ساير سايتها به عنوان رأي يا اختيار در نظر گرفته مي شود كه به انتقال جويس پيوند به سايت شما و افزايش رتبه صفحه تان كمك مي كند و به موتورهاي جستجو كمك مي كند با ظاهر شدن سايت شما در صدر نتايج جستجو، وبلاگ شما را به عنوان يك سايت معتبر و مفيد شناسايي كنند. همه لينك هاي ارتباطي به طور پيش فرض DoFollow هستند و لازم نيست كارخاصي انجام دهيد تا آنها را دنبال كنيد.
 

لينك هاي NoFollow

پيوند NoFollow به رأيي گفته مي شود كه هيچ ارزشي ندارد، هيچ گونه امتيازي به وبلاگ شما نمي دهد و به وبلاگ شما كمك نمي كند كه در موتورهاي جستجو رتبه برتر داشته باشد.
 
اين مانند يك نكته است كه فقط وجود دارد و هيچ چيز را نشان نمي دهد. اين فقط بازديد كنندگان باعث مي شود بدون كمك به رتبه شما در موتورهاي جستجو، از حضور آنلاين شما آگاه شوند.
لينك NoFollow لينك هاي جويس را منتقل نمي كند و فقط براي انسان مؤثر است و براي رتبه بندي موتورهاي جستجو هيچ ارزشي ندارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.