معرفي برندهاي فن كويل ايراني

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

معرفي برندهاي فن كويل ايراني

۲۴ بازديد

معرفي معرفي برندهاي فن كويل ايراني مي تواند شما را در خريد بهتر ياري كند! كشور ما سابقه اي طولاني و درخشان در زمينه توليد تجهيزات سرمايشي، گرمايشي و تهويه مطبوع (HAVC) دارد و دليل آن شروع روند صنعتي شدن سريع كشور در آغاز دهه ۳۰ و نياز به تأمين تجهيزات HAVC براي مراكز صنعتي بود. در سايه اين نياز و به لطف روابط تجاري و علمي خوب كشور ما با كشورهاي توسعه يافته در آن سال ها، شركت هايي بزرگ مثل ساراول، فناوري هاي لازم براي توليد دستگاه هايي مثل هواساز و فن كويل ها را وارد كشور كردند.

پس از انقلاب سال ۵۷ و به دنبال آن، جنگ هشت ساله، رشد صنعتي كشور براي مدتي طولاني متوقف و در دور جديد رشد صنعتي ايران، ارتباط پژوهش و صنعت بسيار كمرنگ تر شد و صنايع توليد تجهيزات سرمايشي از فناوري هاي به روز دنيا عقب افتادند و نتوانستند در ساخت تجهيزات سرمايشي و گرمايشي پيشرفته تر مثل اسپليت ها به توفيق چنداني برسند و تمركز خود را روي ساخت تجهيزاتي مثل فن كويل ها قرار دادند كه نياز به فناروي هاي ساده تري دارند.

در اين مقاله مي خواهيم ضمن مروري بر نحوه كار فن كويل ها و انواع آن ها، شما را با ويژگي هاي فن كويل هاي ايراني آشنا كرده و برندهاي مختلف سازنده فن كويل در ايران را به شما معرفي كنيم. با سرما ماركت همراه باشيد.

مروري بر نحوه كار فن كويل ها

دستگاه هاي فن كويل از ساده ترين دستگاه هاي سرمايشي و گرمايشي مي باشند كه با استفاده از آب گرم و آب سرد، گرمايش و سرمايش ساختمان ها را تأمين مي كنند. هرچند كه بعضي از اين دستگاه ها داراي هيتر الكتريكي هستند و براي انجام عمل حرارتي نيازي به آب گرم ندارند.

فن كويل ها داراي يك بدنه هستند كه تمامي قطعات ديگر درون آن قرار دارند. اين بدنه داراي دريچه هاي ورودي و خروجي هوا است. دريچه ورودي هوا ممكن است داراي فيلتر باشد. داخل اين بدنه يك مبدل حرارتي يا كويل نصب مي شود كه لوله هاي آب ورودي و خروجي فن كويل به آن متصل مي شوند و با عبور آب از درون اين قطعه كه معمولا از جنس فلزات داراي رسانايي بالا مثل مس و آلومينيوم است، تبادل حرارتي بين هوايي كه با كويل در تماس است، و آبي كه درون آن جريان دارد، انجام مي شود.

معرفي برندهاي فن كويل ايراني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.