محتوا نويسي در اينستاگرام

طراحي وب سايت با سايت ساز سايتچين

محتوا نويسي در اينستاگرام

۲۶ بازديد

بهتر است اول به ماهيت شبكه هاي اجتماعي نگاه كنيم. شبكه هاي اجتماعي فضايي براي ارتباط ميان افراد است. در شبكه هاي اجتماعي بيزينس و كسب و كارها جايي ندارند و اساس كار اين فضاهاي اينترنتي بر مبناي روابط ميان افراد است.

اما مي بينيم كه كسب و كارهاي اينترنتي و بيزينس ها در همه شبكه هاي اجتماعي حضور دارند. چه چيزي اين اجازه را به آن ها مي دهد؟ محتوا !

كاربران در شبكه هاي اجتماعي عضو مي شوند تا با دوستان خود رابطه بيشتري داشته باشند اما چه چيزي باعث مي شود كه آن ها بيزينس ها و كسب و كارهاي اينترنتي را هم دنبال كنند؟ باز هم محتوا !

در واقع محتوا يك ارزش به كاربر هديه مي دهد و باعث مي شود كه كاربر به اين كسب و كار علاقه نشان دهد و آن را در شبكه هاي مختلف دنبال كند. پس محتوا عاملي است كه باعث مي شود مخاطبان و يا به عبارتي كاربران بالقوه شما به دنبال شما بيايند و جذب شما شوند.

 نحوه توليد محتوا در شبكه هاي اجتماعي

نحوه توليد محتوا در شبكه هاي اجتماعي مختلف با يكديگر فرق دارد، چرا كه هر شبكه اجتماعي هويت مخصوص به خود را دارد و محتوا سازي و بازاريابي محتوايي بايد با توجه به هويت آن شبكه اجتماعي صورت بگيرد.

لينكدين، شبكه اجتماعي حرفه اي ها و متخصص ها مي باشد. مثلا روش شما براي محتوا سازي در اينستاگرام با روش شما براي توليد محتوا در لينكدين يكسان باشد! اين موضوع بسيار ضربه بدي به برند شما مي زند!

چون هويت لينكدين، ارتباط حرفه اي ميان افراد متخصص است و هويت اينستاگرام، سرگرمي و تفريح و لذت بردن است و بايد براي هر كدام، محتواهاي مختلفي توليد كنيد و به اشتراك بگذاريد.

پس اگر بخواهم به طور خلاصه بگويم ؛

  • در لينكدين، محتواي تخصصي و حرفه اي مخصوص كسب و كار و بيزينس منتشر مي شود.
  • در اينستاگرام، محتواي فان با هدف سرگرمي و تفريح و لذت بردن منتشر مي شود.
  • در توييتر، محتواي انتقادي با هدف ويروسي شدن منتشر مي شود.

 توليد محتوا اينستاگرام

توليد محتوا و محتوا سازي در اينستاگرام بايد با هدف سرگرمي و لذت بردن مخاطب صورت بگيرد. يكي از مشكلاتي كه خيلي افراد هنگام محتوا سازي در اينستاگرام دارند، اين است كه ايده اي براي توليد محتوا ندارند و نمي دانند چه محتوايي مورد پسند كاربران واقع مي شود! در اين قسمت مي خواهم چند اصل كلي توليد محتوا اينستاگرام را به شما بگويم تا با ديد بازتري بتوانيد نسبت به توليد محتوا اقدام كنيد :

 

به شخصيت كساني كه شما را دنبال مي كنند دقت كنيد

اگر پيج فروش كالاي نوزاد داريد، طبيعتا مخاطب شما مادراني است كه به تازگي بچه دار شده اند و اگر پيج فروش كتاب هاي كمك درسي داريد، مخاطبان شما دانش آموزان ۱۵-۲۰ ساله داوطلب كنكور هستند.

براي اينكه بتوانيد مخاطبان خود را بهتر بشناسيد، بهتر است به چند سوال زير پاسخ بدهيد. نتيجه اين سوالات، به شما كمك مي كنند شخصيت كلي مخاطبان خود را تعيين كنيد و محتوا سازي بهتري براي پيج اينستاگرام خود انجام دهيد :

  • ميانگين سني مخاطبان من چند سال است؟
  • مخاطبان من زن هستند يا مرد؟
  • مخاطبان من از كدام شهر / كشور هستند؟
  • مخاطبان من به چه چيزي علاقه دارند و به دنبال چه چيزي هستند؟

مصاحبه ها

تقريبا در هر زمينه اي كه فعاليت مي كنيد، مي توانيد از اين نوع محتوا استفاده كنيد. مصاحبه ها از مواردي هستند كه براي محتوا سازي در اينستاگرام بسيار مناسب هستند. شما مي توانيد با افراد معروف و مشهور در زمينه كاري خود مصاحبه كنيد و ويديو آن را منتشر كنيد.

توجه كنيد كه معمولا مصاحبه ها طولاني هستند و به علت محدوديت ۱ دقيقه اي ويديو، نمي توانيد آن ها را در قسمت پست ها منتشر كنيد.

توصيه من به شما اين است كه ويديو اصلي را در قسمت IGTV آپلود كنيد و در كنار آن، يك ويديو ۱ دقيقه اي از خلاصه اين مصاحبه تهيه كنيد و در قسمت پست هاي خود به اشتراك بگذاريد.

بررسي و مقايسه

حتما نمونه پست هاي بررسي و مقايسه را در پيج افراد به اصطلاح اينفلوئنسرهاي اينستاگرامي مشاهده كرديد، خصوصا فودتيسترها ! (كه تعداد آن ها كم نيست!)

در اين نوع از محتواهاي اينستاگرامي شما مي توانيد گزينه هاي مختلف را در يك زمينه خاص بررسي و مقايسه كنيد و آن را در قالب ويديو يا عكس منتشر كنيد. مقايسه حتما نبايد بين برندها و كسب و كارهاي مختلف باشد! به عنوان مثال اگر كافي شاپ داريد، مي توانيد مقايسه اي خودماني بين ۲ مدل قهوه خود انجام دهيد و بگوييد به نظر شخصي، كدام يك كيفيت بهتري دارد!

نظر كاربران

نظر كاربران يكي از تاثيرگذارترين محتواها بر روي تصميم افراد به هنگام خريد است. كاري كه بايد بكنيد اين است كه نظر كاربران خود را بعد از استفاده از خدمات/محصولات بپرسيد و در قالب عكس يا ترجيحا ويديو، آن ها را به اشتراك بگذاريد. ترجيحا از خود كاربران ويديو بگيريد و آن را در قسمت پست ها به اشتراك بگذاريد.

 

براي ايجاد يك تبليغات موفق، طراحي وب سايت حرفه اي و مشاوره براي ساخت كسب و كار آنلاين با سايت ساز سايتچين در ارتباط باشيد!

محتوا نويسي در اينستاگرام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.